ain't fair

Igår bar det av mot Trollhättan :) Ska på läkemedels kurs för mitt sommarjobb ikväll i Vänersborg. Igår kväll läste jag på karlstads hemsida att de bara lagat vattenläckan provisoriskt (varför inte bara göra det rätt på en gång?!). De hade tydligen tänkt byta ut röret eller nåt under dagen, men inte hunnit innan lagningen spruckit och det börjat läcka vatten IGEN! Vad fan är det för inkompetenta personer som håller i det där med lagningen? Hallå eller?!
Så nu ska jag ta mig till Harald Nyborg och köpa en vattendunk och släpa med mig vatten från Trollhättan, för det lär ju fan inte finnas vatten när jag kommer tillbaka på onsdag kväll... Jag förstår verkligen inte vad de håller på med. Tydligen är inte detta första gången som dessa rör går sönder heller. Skulle det inte löna sig att byta ut den sträckan som läckan är på då? Jag tycker ju det skulle det, det kan ju inte löna sig att brandmännen ska stå och spola vatten i dunkar hela dagarna!
Bara fixa rören så vi i de 15 000 hemmen kan leva som vanligt igen! Spola på toa, laga mat och duscha JA TACK!
För det känns mer värt att vänta utan vatten, när man vet att de gör ett bra jobb. Inte ett ja men det här gör vi så länge tills det spricker igen....

Kommentarer
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0