feel it with your heart

Tog mig en liten pause igår, från bloggandet. Kände att det inte fanns energi till det riktigt. Hormoner pumpar runt i överflöd i kroppen och spökar med mig. Så låg och sov vid 15:00 :p Helt utslagen, seg, ont i kroppen, tryckande dunkande smärta i huvudet :( Någon slags 5 timmars feber :s Fötterna var is och resten av kroppen kunde man lätt steka korv på! :bigeyes:

På lektionen igår delades basgrupperna för resten av terminen ut. Alla ville byta hit och dit, men då var man tvungen att byta med någon i den gruppen man ville till. Den enda person jag visste vem det var i min grupp bytte till en annan direkt. :p Så försökte komma i en grupp där jag kände någon, men det gick inte. Till slut hade allt fuckat sig för alla grupper och några var för få, medan andra grupper var för stora! Visst ingen är perfekt och ja, jag ville vara med någon jag kände också, men det blev så jävla löjligt till slut! Ingen ville vara medgörlig, så jag räckte upp handen och frågade hur många det var i min gupp. Vi var för många, så då sa jag "Men flytta mig till en grupp som det är för få i då." Kvittar vilken liksom... Fick gå fram och titta igenom alla grupper jag hade att välja mellan och kände igen namnen på två i en grupp, så tog den. Sabinas grupp var också sex, så hon flyttade också över till min nya grupp :)
Så nu när vi kom till föreläsningen, hade läraren fått mer ändringar på mail, samt att folk hade flyttat från grupper utan att hitta en ersättare till sin. Så nu helt plötsligt var det samma problem igen! Att två grupper var 3 medan en var 7 och resten typ 6, vi ska vara 16 grupper med 5 i varje och så är det typ två eller tre grupper som blir 6! Kom igen liksom. Så till slut eftersom inte någon annan vill byta, för alla vill att andra ska lösa problemhelvetet! Gick jag fram igen och löste det med hjälp av min då varande grupp. Jag och Sabina flyttade till den gruppen, som efter att de tittat över problemet igen var de enda som var för få.... Så då var de fem istället för 3, så pratade Lisa i gruppen med en grupp som var 6 och raggade över Sonay, så räddade vi alla övriga 80 pers i klassen! Kände bara sån frustration att jag var tvungen att skriva av mig lite här ;) Antagligen ingen som läst allt, men mitt syfte var att lätta lite på trycket!

Sofia: Just nu läser vi en kurs som heter Omvårdnad, håller på med tusen miljoner grupparbeten genom hela kursen. Nya examinationer varje vecka. Samt några hemtentor. För tillfället är det gruppdynamik, självkännedom och genus :) Ska ut på fältstudier, som basically betyder att vi ska vara på praktik, fast leva efter regeln "se, men inte röra" :(  Vad är det för medicinkurser ni läser? :)

Kommentarer
Annie säger

Jag läste allt! Hahaha fyfasen vad frustrerande xD

2011-03-02 @ 10:32:16
sofia säger

haha oj frusterande, känner igen det där med grupper... just nu läser vi en två veckors grundkurs i medicin (bara kort om kroppen på gymnasienivå) och den är kombinerad med traumatologi :) det är spännande, vi får lära oss springa runt med bårar och sy i saker :P

2011-03-02 @ 15:49:33
URL: http://stellaire.blogg.se/
lovisa säger

Är allt bra idag?:)

2011-03-02 @ 16:05:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
SaraWhitmore säger

HHHEEEEJJJJ!! Kan du vara snäll och räst på mig här : http://eswensson.blogg.se/2011/march/finalisterna-till-veckans-blogg.html#comment!!!!



Du får en länk om du gör det!! :D



TACK I FÖRHAND!!!!!<3333333333333

2011-03-02 @ 16:11:03
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0