allting kommer ordna sig

Här om dagen ställde jag mig på vågen för första gången detta året. Jag ville se vart jag startar viktmässigt nu när jag har ett läsk-chips-godis-glass uppehåll till början på juni :) Vill ju kunna se förbättringen även på vikten :) Förstår ni vilken chock jag fick då när vågen visade dryga 6 kilo MER än vanligt!
HUR I HELVETE har jag lyckats lägga på mig så mycket bara över jul?! Herregud säger jag bara. Det är bra att jag gör denna omställning känner jag. Har ALDRIG vägt så mycket NÅGONSIN. Seriöst vad äcklad jag kände mig ;(
Men så ställde jag mig igen igår och idag och då väger jag 4 kilo mindre än min "fy fan vad tjock och äcklig jag är" dag. Så jag antar att det är bättre att väga sig på morgonen, när magen är tom ;) Hihi, tänker inte säga exakta vikten, vill egentligen inte erkänna den för mig själv heller :p Hihi^^
Men jag kan säga att jag väger över 80 kilo och mitt personliga mål är att komma ner runt 70 kilo :) Jag vet att man inte ska gå ner mer än 0.5 kilo i veckan för att det ska vara hälsosamt osv. Men jag menar att jag tänker fortsätta kämpa tills jag är nere på den vikten och sedan lära mig att hålla den :)
För jag orkar inte med all ångest över att vara så otränad och rund som jag är idag, det är på tiden att bli starkare, mer tränad och tonad och framförallt hälsosam och på köpet få lite extra självförtroende! Sluta vara den personen som alla bryter sina nyttiga vanor med, för då äter jag ju hela tiden!
Så hoppas vi alla på att huden ska bli bättre, sömnen bättre, att jag blir piggare och att brösten blir liiite mindre! ;)

Kommentarer
Anonym säger

That´s the spirit! Jag är impad av din VILJA och KRAFT. Det kommer säkert bli tufft jobb och jag är övertygad att du kommer att nå dina mål.

2011-01-16 @ 20:21:18
Anonym säger

in lust we trust!!

jag tror på dig jessica :) puss på dig

2011-01-17 @ 18:06:09
Anonym säger

2011-01-24 @ 01:59:09
AjDdJc säger

men du är ju lång och då är inte 80 kilo mycket, stirra dig inte blind på vågen, siffror betyder ingenting varken när det gäller ålder eller vikt. Du är bra som du är, en dag kommer du träffa den rätte för dig,och han kommer älska dig precis som du är och hur du än ser ut, i jeans,klänning, sweatpants,underkläder, naken hehe have faith :) jag vet att det är svårt och jag väntar fortfarande på att träffa min, en dag som jag hoppas är nära, närmare än jag tror :D btw jag skulle gärna också vilja vara lång, är själv bara runt 160 vilket jag tänker på varenda dag och är en av alla de sakerna jag hatar och stör mig på med mig själv, en av många. Så var stolt över att du är lång!

2011-01-24 @ 02:17:12
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0