Hmm... Vad hände?

Hej, hej allihopa!
Idag är en sorgens dag för många här i Sverige. Jag är inte alls insatt i politik, men jag vet ialla fall vilket parti jag stödjer och det är inte SD. Igår vår det många som uppdaterade arga budskap på Facebook. Visst alla har rätt att bli arga, ledsna, besvikna till och med glada om det är så. Men jag tycker bara det är lite onödigt att ta ut förlusten i förskott. Det var många som grät blod när vi i förra valet fick en borgerlig regering. Vet ni vad? Jorden gick inte under! Sverige sjönk inte ner i havet, dricksvattnet förvandlades inte till blod och ingen böldpest kom. Så jag känner att jag vill avvakta lite i att få ett raseriutbrott tills vi får besked om vad som kommer hända härnäst. Och nej, jag tror inte att förtidsrösterna kommer ändra på någonting! SD är inne i Riksdagen och det är någonting vi får leva med i de närmsta 4 åren ialla fall, vare sig vi vill eller ej, så är det så situationen ser ut nu. Ja, SD räknas som ett rasistiskt parti, MEN de har inte många mandat och därför inte heller så stort inflytande. Jag vet att dessa mandat kommer behövas i vissa frågor för alla partier. Om det är frågor som partier håller hårt på, som de vill köra fram, så kallade hjärtefrågor, så tycker inte jag att det är fel att be SD om hjälp, SÅ LÄNGE DE INTE BLIR LOVADE NÅGONTING "DÅLIGT" I GENGÄLD! Men de kan väl inte ha rakt igenom rasistisk politik?! Hur har man till exempel rasistisk miljöpolitik?

Men som sagt jag är ju inte insatt och kanske egentligen borde vakta min tunga, men kände att jag måste få säga någonting. Speciellt för att försöka få folk att inte hata Sverige! En sak till som jag måste få säga är att jag både sett och hört många klaga sönder sig på vår borgerliga regering och jag blir bara så jävla sjukt trött på det! För enligt många är det VÅR regerings fel att ekonomin vart dålig. Och oftast ses just Moderaterna som boven i dramat (antagligen eftersom deras partiledare är Statsminister), men hallå, så Ni anser att det är Moderaterna som skapade INTERNATIONELL lågkonjunktur?! Någon mer än jag som ser det ologiska i det resonemanget? Innerst inne hoppas jag att Ni vet sanningen om det dilemmat som drabbade så många länder finansiellt! Annars blir det bakläxa fan!
Samt att vi haft en Röd-regering forever, typ! Så jag tycker det är bra med lite omväxling och nytänk och en Allians regering. Borgarna ska ju vara de som är konservativa, men jag tycker att jag ser mer konservativt i folket som går och surar över att det inte är som det alltid varit. att det var bättre förr och att Rött är Rätt och så vidare! Jösses, Ni kommer ju komma tillbaka till makten så småning om. Chilla lite. För alla vet att på 4 år hinns det inte göras så mycket ändå! Därför tänker jag se bortanför att SD kom in, åtminstone i den aspekten, och vara lite glad över att den regering som jag ville att Sverige skall ha får sitta kvar... (minus SD då naturligtvis)
För jag stödjer Alliansen!

Jag vet att folk kommer tycka att jag är naiv och helt sjuk i huvudet för mina åsikter. Men det är detta jag står för! Fucking deal with it!
Ni får gärna kommentera hur mö Ni vill om detta... Rätta mig om Ni anser att jag fått någonting om bakfoten, om Ni tycker att jag glömt ta upp någonting eller bara dela med Er av just Era åsikter om detta inlägg, mina åsikter eller valet i största allmänhet!

Kommentarer
Anonym säger

Bra politiska åsikter, tycker jag. Moget och genomtänkt! Håller med.

2010-09-20 @ 17:38:04
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0