the DJ is my bodyguard

Hej, hej allihopa :)
En sak förstår jag inte. Så fort jag pratar läsare med Fatma, så går mitt antal ner. Vad är det där om liksom?! Haha, är det någon som tjuvlyssnar och bestämmer att folk ska låta bli att läsa just den dagen? Eller vad är det om? :p
Okej, så det går bättre att plugga idag, dock inte så bra som jag hade önskat :( Tänkte att jag nu ska visa er vad det är jag sitter och arbetar med :) De flesta jag pratat med verkar inte riktigt förstå hur mycket det är vi ska kunna på tentan ;) Så ja, här är det jag ska kunna efter att ha läst kapitel 19 som handlar om Blodet:
  1. Beskriva de viktigaste komponenterna i blodet och deras huvudfunktioner och identifiera var på kroppen blodprovtagning sker och ange basala fysiska karateristika i blodprover som tas från dessa platser
  2. Ange sammansättning och funktion av plasma
  3. Ange egenskaper och funktioner hos röda blodkroppar och beskriva strukturen av hemoglobin och ange dess funktioner och beskriva återanvändninssystemet för åldrade eller skadade erytrocyter och beskriva erytropoiesen
  4. Förklara varför blodgruppering är viktig på basis av AB0 och Rh inkompatibliteter
  5. Kategorisera de olika vita blodkropparna på basis av deras struktur och funktioner och ange de faktorer som reglerar produktionen av varje klass
  6. Beskriv struktur, funktion och produktion av plättar
  7. Ange mekanismerna som kontrollerar blodförlust efter en skada och beskriva reaktionssekvensen som ansvarar för blodets koagulering


Visst verkar detta kul? :) Har svarat på 1 fråga. Har ju bestämt att jag ska svara på allihopa innan jag får lägga mig, vi får änna se hur det går med den saken. Är hur som helst jävligt glad över att ha en bok på svenska också, för vissa saker är obegripliga på engelska!

Kommentarer
fatma säger

Jävlar! Kul!? NAAAT!!!

2010-10-07 @ 19:14:05
URL: http://fatmaz.blogg,se
Karin säger

Ja men det verkade ju roligt och lätt :P

2010-10-08 @ 11:31:33
URL: http://thechocolatecookie.blogg.se/
sofia säger

spännande :P vi får i alla fall åka till "pakistan" ibland som plåster på såren... :P

2010-10-08 @ 16:24:45
URL: http://stellaire.blogg.se/
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0