Stjärnornas Horoskop

God morgon allihopa :)
Usch, vad dåligt det var att sova ensam i natt :( "Sängen" jag sover i här hos pappa är ett skämt! Saknar min sovplats och sovkompis i Sfl (=Säffle, för er som inte hängde med där!) ;) Så här på morgonkvisten (då vi inte har någon mat hemma) tänkte jag förgylla er dag med att berätta om när Bobe läste "Stjärnornas Horoskop" för mig :)
Stjärnornas Horoskop * En handbok i modern astrologi :)
Om jag ska vara ärlig så minns jag inte hur vi kom in på det, men vi låg och pratade om något och Bobe frågar om han kört detta på mig. Jag svarar att "nej, det tror jag inte att han har". Så kör han igång att "läsa upp för mig hurdan jag är" som han så checkt kallar det ;)
Det blev många skratt den kvällen ;)
Eftersom jag föddes 07:39 den 4e januari 1990 är jag Stenbock.
Min planet är Saturnus
personer födda under Saturnus har ett melankoliskt och depressivt temperament. Utseendemässigt har de små ögon och dålig hållning. Boken berättar även att jag "lider av" misstro, rädsla, pessimism, tillbakadragenhet och sorgsenhet. Men den säger även att jag är arbetsam, har ett gott minne och är traditionsbunden.  Som avslut står det att jag antingen blir arvtagare och förmögen eller tiggare och medellösa.
Alltså kan de framställa mig som en mer tragisk person än detta, då blir jag överraskad! Sen om jag själv får välja så skulle jag helst bli arvtagare och förmögen ;)
Bobe läste vidare...
Stenbocken
Även här fortsatte positiviteten att flöda.
Stenbockar har stora ögon (ahja, kanske boken är lite motsägande) verkar lätt sorgsen och är ganska högväxt. Kritiska kroppsdelar är benen, knäna och lederna. (eftersom jag har ont till och från i knän och leder kan jag inte annat än att hålla med). De faller ideligen och skadar sig eller utsätts för törnar som ger blåmärken (jag är praktiskt tagen oförmögen att få blåmärken, om jag inte tex ramlar i trappen, men knappt ens då).
Stenbocken  har en entusiastisk, stridslysten läggning, är ihärdig, envis i sin vägran att ge upp en sak, har sinne för planering i detaljer. Stenbocken har en medfödd drift att blanda sig i andras göranden för att hjälpa. (huvudet på spiken, någon annan som håller med?)
Lämpligaste make är Fiskarna eller Skorpionen. Försiktighet tillrådes gentemot Väduren och Vattumannen (här dog vi båda två, då Bobe är Vattuman och mitt förra lilla span är Vädur!) Stenbocken blir lättare förkyld än de flesta och förkylningen sätter sig gärna i magen. (Hur i helvete kan en förkylning sätta sig i magen?! Hur är det liksom?)

För att summera upp allting som står i boken drog vi slutsatsen så här:
Jag kommer gifta mig många gånger, men bara få två barn, som jag försummar eftersom de skadar min ställning. Jag är en hårt arbetande bibliotekarie, som skyndar sig hem efter jobbet (till takterna av marscher eventuellt Kina's nationalsång, instrumental då) för att få lyssna till Mozart och bygga modellflyg, som tydligen ska vara min stora passion här i livet!

Kommentarer
Bobe säger

Alltså, fyfan vad jag skrattade när vi gjorde dehär! Å fyfan va ja skrattar nu :D :D hahahahaha

Ja menar, kom igen:

"Jag kommer gifta mig många gånger, men bara få två barn, som jag försummar eftersom de skadar min ställning. Jag är en hårt arbetande bibliotekarie, som skyndar sig hem efter jobbet (till takterna av marscher eventuellt Kina's nationalsång, instrumental då) för att få lyssna till Mozart och bygga modellflyg, som tydligen ska vara min stora passion här i livet!"

:D :D :D :D :D de så roligt att ja dör xD <3 :D

2010-06-27 @ 01:54:52
Anonym säger

HAHAHA, det set inge visare ut eller så kommer det att bli toppen :) vem vet det kanske är det som får bli raggningsrepliken??? "Vilket stjärntecken har du?" :)

2010-06-27 @ 21:15:15
sofia säger

Haha, glömde skriva vem det var :) puss sofia

2010-06-27 @ 21:16:07
URL: http://stellaire.blogg.se/
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0