Förmiddagen

Hej, hej allihop!
Det ser fortfarande lite mörkt ut med Arvika jobbet :( Har lyckats cleara lite på ett av boendena, så nu är det inte överbokat :) Skönt det :D Nu är det bara de andra två som ska fixas också :p Pust!
Kollade mitt schema nyss och ser nu att jag har flera sånna här dagar som idag :( Okej sammanlagt ska jag gå 5-6 delade turer. Men jag ska sen gå F-tur 1 och x-tra tur kväll flera dagar sen! Vilket blir exakt lika dagar! Fattar inte hur det är möjligt att vi faktiskt "får" jobba så! Helt stört :(
Imorgon börjar jag som sagt 06:45. Pratade med en ordinarie (fast anställd) om detta, hon blev jätte förvånad över att jag skulle ta det passet eftersom jag är vikarie. För på det passet ska man göra följande:
  1. Starta alla mobilerna (vi har telefoner så vårdtagarna kan ringa om någonting händer, eller ringa varandra om hjälp)
  2. Sätta på kaffe till alla andra som börjar 07:30, då den som börjar 06:45 är HELT ensam i vårt team tills dess.
  3. Logga in på datorn och läsa om det hänt någonting över natten som är viktigt att alla vet (det är BARA ordinarie som kan och får logga in på datorn)
  4. Läsa i vår anteckningsbok om det kommit upp någonting viktigt över natten samt om det händer någonting under dagen (tex om någon ska på rehab eller så)
  5. Fixa i ordning allas schema för dagen, utifrån kalendern med vilka som jobbar vilken tur osv...
Även denna tur ska jag ha flera gånger under sommaren :p Jag kan ju klara av allt utom att logga in på datorn eftersom det inte är tillåtet för mig att göra det ;) och jag vet inte heller hur man gör när man ska se vad som hänt! Men 07:30 kommer det komma en ordinarie som då kan sätta sig och kika lite ;) No problemo!
Ska passa på att lägga mig ute i 40 minuter nu :) Sen blir det matlagning ;)

Kommentarer
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0