Tusan också

ÅÅÅH GUD VAD IRRITERANDE!
Nu har mms bloggningen lagt av IGEN! Har bloggat från Göteborg den senaste tiden, men så har inte de kommit upp! Det är ju så man vill slå någon...
Ah ja, har hur som helst varit i Göteborg i en lägenhet på Vasagatan. Very vuxet tycker jag. Kom dit (med världens största och tyngsta väska) i måndags kväll.
Fick hjälp att bära väskan till perrongen av en snäll herre! Sånt uppskattas verkligen, höll på att ramla ner för trappan typ tusen gånger och sen skulle jag ta mig levande upp för en trappa.... Hade aldrig gått ju. Sen när jag kommer fram till Göteborg C är det en annan herre som vill hjälpa mig av med väskan =) Ibland så , haha... Fick typ mitt livs chock när jag kom av tåget. HELA perrongen, spåret och typ hela centralen var FULL av Värmlänningar! Haha, hur jag vet att det var värmlänningar?! Jo, alla hade grön-vita tröjor på sig och de skrek "VI ÄR FÄRGESTAD" Så ja, värmlänningar, plus att tåget hette Värmlands någonting... Jag kunde inte annat än att le. De var så mäktigt! Typ en miljard människor som sjunger och ropar i kör. Kastar gröna rökbomber och vajar med banderoller. Kämpade mig fram med min väska och rundade folkmassan, på "fel" sida av kravall-poliserna i och för sig men men...
På avenyn sen mötte jag Frölunda fansen, inte lika mäktigt =P men ändå kul! Det visade sig vara Frölunda-Färgestad den kvällen, så jag fick ta en omväg till lägenheten... Jobbigt! Det var Europeiskt publikrekord på den matchen över 31 000 personer! Förstår ni då at det var mycket folk på perrongen? Det var några verser av både "Hata Göteborg" och "Älska Göteborg" samt en ny version "Krossa Karlstad"...
Det har blivit mycket kaffe från Espresso House denna veckan, men det är ju nyttigt =P Haha... Har börjat väldigt smått på min skriftliga examinations uppgift. Den ska jag fortsätta på idag hade jag tänkt. Sen ska det handlas inför mitt födelsedagskalas imorgon. Tänka sig att jag fyller 20 år imorgon! Gudars vad vuxen jag är... xD Sitter och lyssnar på Disney låtar på Spotify! Kommer nog aldrig vara "vuxen" alltså. i alla fall inte om det betyder att ge upp allt det härligt barnsligt roliga i livet!

Kommentarer
Namn

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress
Kommentar

Kom ihåg mig
RSS 2.0